Liveblog: Servermigratie op 3 december 2024

Hier vind je de laatste updates over de servermigratie naar AWS. We houden je op de hoogte van alle belangrijke stappen, technische details en eventuele uitdagingen die we tegenkomen tijdens het migratieproces. Deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt, zodat je op de hoogte bent van de meest actuele informatie. 


19 december 09:30 uur - Onderstaand overzicht wordt regelmatig bijgewerkt
De volgende punten zijn opgelost

  • Bankkoppelingen
  • iDEAL in combinatie met inschrijfformulier
  • Bestanden uploaden via Documentenbeheer
  • Ontbreken van pasfoto’s in relatiebeheer, website en ClubApp 
  • 2FA om in te loggen in de backoffice staat weer aan


Hier werken we nog aan


Finance 

  • Verwerking bestelopdrachten: Dit proces wordt gestroomlijnd.


Diversen 

  • Laden van afbeeldingen en documenten: We werken aan het oplossen van foutmeldingen rond het laden van afbeeldingen en documenten via FTP. Dit speelt bij websites die nog niet live zijn en eindigen op allunited.nl.



4 december 18:15 uur - WE ZIJN LIVE!

We hebben geweldig nieuws: het grootste deel van de migratie is met succes afgerond! Dankzij de inzet van ons team zijn veel functies al volledig operationeel. We zijn nu bezig met de laatste stappen om alles verder te verfijnen. Hieronder geven we een overzicht van wat er al is bereikt en waar we nog aan werken:

Hier werken we nog aan

  • Afdrukformulieren: Werking in specifieke browsers wordt aan gewerkt.
  • iDeal-betalingen: Doorklikken vanuit afdrukformulieren wordt verbeterd.
  • Documentenpostbus: We werken eraan om documenten naar de postbus te kunnen versturen.
  • Laden van afbeeldingen en documenten: Dit wordt spoedig hersteld.
  • Bestandskoppelingen: We werken aan MT940-, ZIP- en CAMT-bestanden.
  • Bankkoppelingen: Hier wordt nog aan gewerkt.
  • Jaarafsluiting: Hier wordt nog aan gewerkt.
  • Afhangbord: Aan de Beheerpagina en reclameweergave wordt nog gewerkt.
  • Verwerking bestelopdrachten: Dit proces wordt gestroomlijnd.
  • Betaalbestanden en facturatie: We werken nog aan onderdelen van het facturatieproces.
  • Bardiensten: Planning ziet er momenteel anders uit, we werken eraan om deze weer te tonen zoals voor de migratie.
  • Relatiemutaties: het terugzetten van de laatste relatiemutaties wordt aan gewerkt.
     

We zijn ontzettend blij dat we live zijn en richten ons nu op de laatste puntjes op de i. De meeste functionaliteiten zijn al beschikbaar, en we werken er met volle kracht aan om de resterende punten snel op te lossen.

 

Onwijs bedankt voor jullie begrip en geduld. We realiseren ons dat het proces langer heeft geduurd dan verwacht, maar deze migratie naar AWS zal ons allemaal veel voordelen opleveren!



4 december 17:45 uur - Informatie voor tennis- en padelclubs

We zijn er bijna! Tijdens onze laatste tests hebben we alleen geconstateerd dat er mogelijk dubbele baanreserveringen in de backoffice staan bij tennis- en padelclubs. Dit geldt voor reserveringen die afgelopen weekend zijn gemaakt. Daarnaast zien we dat bij sommige reserveringen de spelers niet volledig zichtbaar zijn.

 

Ons team is bezig met een oplossing. We voegen voor nu de hoofdboeker handmatig toe aan deze dubbele reserveringen. Op die manier kunnen zij in de ClubApp zelf de overige spelers toevoegen en blijft alles goed functioneel, zoals de baanverlichting.

 

Let op: dit probleem kan ook van invloed zijn op reserveringen voor resterende dagen deze week. We raden daarom aan, zodra we live zijn, om de reserveringen in de backoffice te controleren en waar nodig aan te passen.

 

Ons advies zolang de backoffice nog niet beschikbaar is: Laad de ClubApp leidend zijn wie er speelt en wie niet. In ClubApp wordt maar 1 reservering getoond.

 

Meet & Play boekingen
We hebben geconstateerd dat Meet & Play boekingen van vandaag (4 december) niet goed zijn verwerkt. Leden hebben wel betaald, maar de reserveringen zijn niet in het afhangbord zichtbaar. Controleer betalingen in jullie betaalprovider (zoals iDEAL). Als een reservering ontbreekt in het afhangbord, adviseren we deze betaling terug te boeken.

Vanaf morgen (5 december) verwachten we dat dit probleem is opgelost. Ons team werkt hard aan een fix om alles volledig te herstellen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en willen jullie bedanken voor jullie geduld. We houden jullie via ons liveblog op de hoogte van verdere updates.

 


4 december 14:05 uur

We maken goede vorderingen met de servermigratie, maar er is nog werk te doen om alles succesvol af te ronden. We doen er alles aan om zo snel mogelijk volledig operationeel te zijn, maar het kan minimaal tot 16:00 uur duren voordat alles weer volledig functioneert. Nogmaals dank voor jullie geduld en begrip.


4 december 11:00 uur

Ons team is nog steeds hard aan het werk om de livegang te realiseren. We willen je laten weten dat we alles op alles zetten om dit zo snel mogelijk in orde te maken.

 

Voor clubs met een ClubApp hebben we een tip: pushmeldingen werken op dit moment wél! Hiermee kun je je leden via de ClubApp op de hoogte brengen van de huidige situatie.

 

Zo verstuur je een pushbericht:

  1. Log in bij het Appbeheer.
  2. Ga naar Meldingen.
  3. Klik op Verstuur een melding.
  4. Schrijf een bericht om je leden te informeren.
  5. Klik op Melding versturen.


We begrijpen dat dit een vervelende situatie is en waarderen je geduld enorm!


4 december 09:00 uur 

Bij de finale controle van de gegevens tussen de oude en nieuwe situatie hebben we een aantal missende zaken geconstateerd. Momenteel voeren we nog enkele laatste checks uit om de compleetheid van de data te waarborgen. 


Dit is een belangrijk aandachtspunt, en daarom hebben we hier extra tijd voor genomen om het zorgvuldig en correct af te ronden. Het heeft onze hoogste prioriteit om vandaag weer volledig online te zijn.  


We snappen dat dit vervelend is voor al onze AllUnited clubs, maar het moet goed geregeld zijn. 


3 december 20:20 uur - Het wordt nachtwerk

We hebben de testen uitgevoerd tot waar mogelijk om de servermigratie vanavond nog af te ronden. Helaas kunnen we op dit moment nog niet over tot livegang.

Onze applicatiebeheerders analyseren momenteel de mogelijkheden om deze laatste problemen op te lossen. We willen dit zorgvuldig testen, met als doel morgenochtend live te kunnen gaan.

Op dit moment zijn de websites van de clubs niet bereikbaar en is inloggen in de backoffice nog niet mogelijk.

We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze oprechte excuses voor het onverwachte ongemak en bedankt voor je geduld en begrip.


3 december 18:15 uur - De laatste loodjes wegen het zwaarst

Uit de laatste testen kwamen toch enkele onverwachte punten naar voren. Er wordt met man en macht nagedacht over de benodigde oplossing om de servermigratie zo snel mogelijk af te ronden.



3 december 18:00 uur - Informatie voor tennis- en padelverenigingen

We willen een belangrijk punt onder de aandacht brengen: reserveringen die het afgelopen weekend zijn gemaakt, zijn helaas niet volledig goed doorgekomen. Dit heeft invloed op reserveringen voor vandaag én andere dagen deze week.


Het tijdsblok van de reservering is wel goed geregistreerd, maar de namen van de deelnemers zijn niet zichtbaar. Indien de verlichting is gekoppeld aan de reservering dan zal deze handmatig aangezet moeten worden. We kunnen indien wenselijk voor de verenigingen die hier problemen mee hebben handmatig de hoofdboeker in de reservering zetten zodat de verlichting in die gevallen wel op de normale manier zal werken.


We begrijpen dat dit ongemak kan veroorzaken en waarderen je geduld terwijl we dit oplossen. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met onze supportafdeling.



3 december 16:55 uur

We zijn de laatste puntjes op de i aan het zetten. We voeren nu de laatste tests uit om te zorgen dat alles naar verwachting werkt.



3 december 13:30 uur

De migratie verloopt voorspoedig. We zijn momenteel druk bezig met het overzetten, daarna kunnen we testen om te controleren of alles functioneert. Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, delen we die hier.





Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren